Skrivet av: boatpastor | mars 29, 2009

ROCKKLASSIKER-KRYSSNING med 106,7 ROCKKLASSIKER! Uriah Heep!Tv-inspelning!

Torsdagen den 26 Mars var det Rockklassikerkryssning ombord på Färjan. Uriah Heep var på plats. Musikvärd var Peter Löfgren, Rockklassiker. Snacka om att det var värsta ”drag” på Färjan. Närmare 2000 passagerare, var ombord. Redan i terminalen började tv-killarna att filma Rickard, Åke, Grazyna och mej. De följde oss ner i hytten och överallt under två dagar ombord. Jag blev bjuden på resan av min nya vän Rickard, som också åker ofta. Så om 5-6 veckor ser ni på Färjan säsong2, vad vi gjorde. Mera vill jag inte avslöja nu. Så resan var kanon. Vi käkade buffe, lyssnade på Uriah Heep-konserten. Fick autografer backstage. Jag sa:- ”God bless you all, you are prescious”, till alla Uriah Heep grabbarna. Konserten var grymt bra. Folk var faschinerade. Det var säkerhetspådrag, med en ”skyddsmur” framför scenen. Hög volym…Jag hade hörselskydd. Sedan var vi var överallt på båten, på discot, puben…Det blev mycket lite sömn. Jag hade ”själavårdsfall” enda till morgonen. Nån ville ha förbön. Behoven är stora…Folk söker…Trots lite sömn, så var jag klar när tv-killarna knackade på vid kl.11.00. Sedan filmade de oss fyra igen. Det var en glädjefylld kryssning, med sången tingeling, tingeling som jag ofta sjöng på…Åke och Jag käkade på Skärgårdskrogen, (fläskytterfile), innan vi skulle av Färjan. Det var en fin stund. Att så många kände igen mej från Färjan säsong1 var coolt!

1523Uriah Heep-stjärnan och Jag. Sprang på honom vid Tapas grillen

1524Rickard, Åke, Grazyna och Jag

1525Samma gäng

15261Ett fans och Jag

1527Ett fans och Jag

1528Vi käkade buffen

1529Det smakade bra…

Kommentera

Kategorier

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

