Skrivet av: boatpastor | juni 13, 2010

Jag älskar Leif Kronlunds Orkester!

Jag älskar Leif Kronlunds. Träffade dem på Färjan, Viking Cinderella den 7 Juni. Det var på min extra speciella kryssning. När jag satt i pianobaren (Vinbaren) såg Leif  Kronlund mej där. Våra blickar möttes. Han sträckte ut sina armar. Jag bokstavligen sprang mot honom och vi gamla vänner kramade varandra som vänner gör. Vi två har känt varandra i några år nu. Vi har lärt känna varandra på Färjan. Leif har en oerhörd respekt för mej, min starka tro samt mitt  missionerande. Jag har respekt för honom. När han var sjuk för längesedan och borta från sina uppdrag, bad jag till Jesus för honom och skickade hälsningar till Leif. När vi sedan åter sågs på Färjan och han var frisk blev det ett kärt möte. Den gången sa Leif att mina böner hade helat honom. Leif har alltid visat en sådan kärlek och vördnad till mej och min Båtmission. Jag ber för honom och hans fina orkester. Minns den gången då han presenterade mej i micken på Cinderella och sa: ”Här har vi Båtpastorn, hon som går runt och välsignar och ber för alla här på båten”. Då kom tårarna minns jag. Jag upplevde en sådan unik kärlek och respekt.

Det känns alltid varmt i hjärtat att träffa denna legend inom musikens värld på Färjan, samt hans fina orkester.

Leif Kronlunds Orkester. De är legender inom musikens värld.

Deras musik är genialisk.

Skönsjungande Anita Berggren sjunger med bandet.

Kommentera

Kategorier

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

