Skrivet av: boatpastor | juni 16, 2011

Lite tankar inför min födelsedag imorgon den 17 Juni<3

Tankar inför min födelsedag imorgon den 17 Juni.

Imorgon, Fredagen den 17 Juni fyller jag år.

Varje år firar jag min födelsedag på Färjan.

Jag är så tacksam att jag har övervunnit två bröstcancer, lever på ”övertid”, eftersom jag tittade döden i vitögat.

NÄR DOKTORN SA ATT: ”RUTH KOMMER ATT SKA DÖ…..om vi inte får operera dej snart….(det var et ögonblick jag aldrig ska glömma).

Jag sa: ”Nej det tror ja inte, jag tror på Gud Doktorn, gör du”?!

Idag är jag cancerfri!

Jag lever ännu och är så glad och lycklig inför min födelsedag.

Jag får uppleva en födelsedag till, wow!

Önskar få uppleva många födelsedagar till…..

Mitt hjärtas bön är och förblir:

”Jesus jag har två tomma händer och ett hjärta som brinner passionerat för dej och människorna där ute i landet. Låt mej alltid få älska och tjäna dej. Jag vill predika och följa min kallelse så länge jag lever, till mitt sista andetag. Du, Jesus gav mej livets gåva, du hjälpte mej och doktor Bengt att övervinna två bröstcancer, Jag vill tacka dej. Låt mej få lysa som ett ljus i mörkret och visa vägen till dej, för de som gått vilse i livet, de som söker efter livets sanna mening”. Amen

Jag är så tacksam för min starka Gudstro, mina tre vackra barn, nära och kära och mina vänner.

Jag önskar och ber att min födelsedag ska bli sommarens vackraste händelse, för jag firar själva LIVET!

Välkomna att vara med och förgylla min dag!

”Min längtan är att hjälpa andra så länge jag finns till. Jag gläds över mina 13 år som Båtpastor på Östersjöns olika båtar, där jag har hjälpt människor, predikat, coachat, sjungit gospel, bett till Gud för andra, lyssnat, uppmuntrat…

I min Färjanbok kan ni ta del av det, när den blir klar.

Jag vill tacka livet och dess varje sekund och gläds över en vacker livsresa som nu fortsätter mot nya mål.

I förrgår fick jag besked om att en vän hade gått bort i bröstcancer, då kom tårarna. Livets bräcklighet gjorde sig påmind.

Vi har IDAG, NUET!

LÅt oss förvalta vårt liv väl.

Gud välsigne er mina vänner.

Födelsedagen blir kanon med många HALLELUJAMOMENTS!

Varma kramar.

Båtpastorn Ruth

Jag kastar ut livbojor på Östersjöns olika båtar. Jag predikar om frälsningen.

Bilden är lånad från Jnytt.

 

Kommentera

Kategorier

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

