Skrivet av: boatpastor | oktober 29, 2008

Lätt som en fjäril

Har varit väldigt trött och slut idag. Sedan fick jag ett väldigt intressant samtal från Finland. Min goda vän, Riksdagsmannen Lauri ringde. Delade mina senaste ”blåsväder-upplevelser” med honom. Fick många vackra råd, som är mer än GULD värda för mej. Samtidigt som vi samtalade var han på väg till sin fars grav. Jag önskade att vi skulle ha en bönestund i telefonen, vilket vi hade. Han knäböjde vid sin fars grav och tände ett ljus för han ville visa sin respekt för sin fars minne, men också för mej ville han tända detta ljus, sade han. Det kändes stort. Nära till tårar, jag blev berörd. En sann vän, det är Riksdagsmannen Lauri. Under bönen tackade han Gud för sin fars vackra livsgärning och ljusa minne, samt han bad  mycket vackert för mej. Och jag för honom. Han sa att det var en mycket speciell och värdefull stund i hans liv. Det samma upplevde jag. Han var långt borta i Finland, jag i Sverige, men gemenskapen fanns där! Sedan sade han:” Myö vaan kiitetään Herraa” Vilket betyder på svenska översatt: ”vi bara tackar Herren”. Då brast jag i en skratt, en glädje skratt. Jag kände att det jobbiga som jag har kännt på sista tiden, på grund av felaktiga kränkande rykten om mej, samt att vissa tystnat, bara rann av mej! Jag skrattade och kände mej LÄTT SOM EN FJÄRIL!  Bön och uppmuntrande ord i rätt tid hjälper! Imorn åker jag till Stockholm! Ha en fin fortsättning på kvällen! Gud välsigne er! Kram. båtpastor Ruth

Responses

  1. Kjære vakre Ruth:o))
    Takk for din hærlige blogg,du er bare såååå god:o))Takk at du er den du er,setter pris på hele deg-du er BARE god fra innerst inne til ytterst ute:o))Takk for hærlig vennskap -både gjennom sorg og gleder:o))setter stooor pris på deg skal du vite!!
    Stooor klem fra Norge:o))

  2. Tack fina Elisabeth! Du är en sann vän! Dina ord värmer! Var välsignad i allt du gör!Kram. Ruth din vän forever


Kommentera

Kategorier

