Skrivet av: boatpastor | november 22, 2008

Vi ska ses igen

dscn0916

1981 hände det ofattbara. Rolf Samuelsson dog. Jag förstod inget. Rolf var äldst i brödraskaran Samuelssons. Och han var den mest tongivande. Han var en färgstark personlighet med utstrålning och värme. Rolf beslöt sig i unga år  att han skulle ge sitt liv, åt att ”Tjäna Herren”. Istället för det ekonomiskt mer trygga och säkra livet, valde han livet som evangelist och sångare. Därför att han kände att det var hans väg att fullfölja Guds kallelse och avsikt med hans liv. Rolfs predikan var mycket uppskattad. Han var initiativtagare till ett nytt fristående kristet skivbolag, Pilot music. Rolf och hans bröder har uppträtt överallt i Sverige, Usa och i andra länder.  Rolf dog i cancer i Maj 1981. Hans bröder spelade in ett minnesalbum till Rolfs minne samma år. Albumet heter” Vi ska ses igen”. Jard Samuelsson skrev texten till Rolfs minnessång som finns på skivan.”Vi ska ses igen”, heter sången också. Texten lyder: ”När solen har gått ner och jag sitter i min ensamhet, tänker på allt som hänt, på tårar som min kind har bränt. Och jag undrar varför just du måste gå, vi som alla älskar dej så, nu har du lämnat oss,  för din tro lagt ner ditt kors. Men vi ska ses igen en dag i himmelen, men tills den stunden är här, Gud låt mej tjäna dej. Refr,: Jag vill ge dej allt jag har, all den tid som jag har kvar. Om mitt liv blir långt eller kort, vill jag tjäna dej. Hjälp mej Gud att leva så, att jag själv kan redo stå, den dag du kallar mej hem, hem till dej.  Ja Gud du ger och du tar, med allt en mening har. Ändå känns livet så svårt, när sorgen drabbar oss så hårt. Men en dag ska jag få svar, på alla de frågor som jag har, då ska jag allt förstå, slut är sorg som plågat mej så. Tänk, vi ska ses igen, en dag i himmelen men tills den stunden är här, Gud låt mej tjäna dej”.  Rolf föddes den 25 Nov 1939. Han dog den 9 Maj 1981.  Det är en stor skara som sörjer och saknar Rolf. Hans nära och kära, vänner, arbetskamrater. Jag saknar Rolf mycket, men är tacksam för vad han kom att betyda för mej. Jag vet inom mej att ”vi ska ses igen”.

dscn0918

Responses

  1. Jag mötte Rolf sommaren -78 på
    Löttorp. Min mor hade nyligen dött och jag var så ledsen och ung. Rolf kom att betyda så mycket för mig. Han gav mig en styrka och en ork att kunna gå vidare i min stora sorg. Detta gav han mig genom sin sång på mötena i Tältkyrkan och så ödmjukt när han talade med mig.
    Jag upplevde Rolf så utstrålande, stark och utan bekymmer. Tre år senare … Var han död och två somrar fick han till på Löttorp !
    Detta har jag aldrig förstått ! Jag fick en chock når han var död. Nu har det gått över trettio år sedan och jag kan inte förstå ! Jag fick ju aldrig tacka honom…men min Gud tackar jag alltid.


Kommentera

Kategorier

