Skrivet av: boatpastor | april 6, 2009

Min Jesus lever!

”Min Jesus lever, därför vill jag leva. Min Jesus lever, därför är jag trygg. Jag säkert vet att han mej leder. Mitt liv är värt att leva för han älskar mej. Gud gav sin son, hans namn är Jesus. Han kom till oss med en kärlek ren. Han gav sitt liv, för att ge oss frälsning. Hans tomma grav, den visar att han lever än. Och så en dag när jag är framme, jag skall få se min frälsare. O, vilken dag när jag får honom möta och säga Jesus tack, för allt du gjort för mej. Min Jesus lever, därför vill jag leva. Min Jesus lever, därför är jag trygg. Jag säkert vet, att han mej leder. Mitt liv är värt att leva, för han älskar mej”. Denna sång sjöng jag ofta när jag var yngre. Sjöng den ofta tillsammans med Gospelsångaren, min dåvarande pojkvän, Rolf Samuelsson. Nu i påsktider ska jag sjunga denna sång..

jesusbeautifulfrontalpicture_tumnagelMin Jesus lever och jag älskar honom! Min vackra Jesus!

upplyfta_hander3_150Vi är många som prisar Kung Jesus, med upplyfta händer, för segern som hann vann på Golgata kors!

Responses

  1. Påsken ger oss hopp !
    Kram, Lottie

  2. Ja påsken ger oss hopp Lottie! Må Jesus välsigna dej och de dina. Ruth

  3. […] https://boatpastor.wordpress.com/2009/04/06/min-jesus-lever/ […]

  4. […] https://boatpastor.wordpress.com/2009/04/06/min-jesus-lever/ […]


Kommentera

Kategorier

