Skrivet av: boatpastor | september 4, 2009

Hösten har kommit, det är ljuslyktornas tid!

God morgon mina vänner! Sitter här tidigt vid datorn och kollar runt i bloggvärlden. Är inne på min fjärde dag i Nutrilettdieten och det går bra. Har en kopp kaffe som jag snuttar på…Det är bara att konstatera att hösten är här! September-månaden har kommit igång. Vad denna sommar har gått fort. Det har funnits ljusglimtar, familje, släkt, vänner-gemenskap..härliga skratt och upplevelser, men också har denna sommar varit annorlunda, tuff på många sätt..Jag lämnar det bakom mej och går vidare in i höstperioden! Jag älskar hösten. Alla färgskiftningarna på trädens blad. Det är en färgexplosion verkligen! I skrivandets stund blåser det ute och det ser verkligen höstlikt ut. Jag njuter av höstens vackra löv, som får mej att minnas min barndom, då mamma och jag traskade omkring i den vackra naturen och plockade löv, bär och hade fina kvalitetsstunder tillsammans. Denna morgon saknar jag min mamma så oerhört. Hon är hemma hos Gud. Men i mitt hjärta lever minnet av mor för evigt och en dag ska vi ses igen, en dag i himmelen. Min mamma var en vardagshjälte, hon kämpade i ur och skur, under alla årstiderna; vår, sommar, höst och vinter. Hon såg alltid först till barnens bästa och vi är 9 barn i familjen, så hon hade mycket att göra. Hon, Elma, min älskade mamma älskade oss barnen och vår pappa Eino med en innerlig kärlek…Så hemmet, uppväxten, minnena finns inom mej för alltid. Med mina egna barn har jag fört traditionen vidare. Vi har traskat ute i höstrusket när barnen var små. Vi plockade bär, höstlöv och sedan bakade vi pajer, saftade och syltade….Vi gjorde vackra hösttavlor av de fina löven i alla färger….

Det jag tycker mest om med hösten är att få tända mysiga ljuslyktor, änglalyktor, levande ljus och bara mysa.. När det är kallt, ruggigt, regnigt, grått ute så skapar man en mysig stämning inomhus, med dessa vackra lyktor. Jag har alltid älskat lyktor….Ibland har jag en hel lång parad av ljuslyktor på köksbordet. De brukar brinna lite varstans, på borden, på fönsterbrädorna. Hänglyktor älskar jag också. Så när jag är ute och reser så köper jag en ny lykta…

Höstkramar till er alla. Ha en fin höstdag! Må Gud välsigna och bevara er och ge er sin frid.

”Ett litet ljus vill jag tända så att du hittar hem, den ska brinna för oss och kärleken, ett litet ljus vid mitt fönster, så att du hittar vägen hem, ty jag älskar dej än”……Med mitt liv har jag en stark önskan att få lysa som ett ljus i mörkret så att många människor hittar hem….

1124110767_1130797758_110892

fall-05

Ska ut och plocka vackra höstlöv och göra en hösttavla…….

Responses

  1. Vad duktig du är som går på Nutrilette. En vacker dag ska jag också orka…men inte just nu. Jag har inte ro att fokusera och orkar inte vara hungrig!

    ps fast jag tycker du ser fin ut ändå så du behöver inte ens köra diet.

  2. Jag älskar också att mysa med ljus. Fina ljuslyktor är det bästa som finns. 🙂


Kommentera

Kategorier

