Skrivet av: boatpastor | januari 26, 2010

Träffade Miss Finland på Mariella den 19-21 Januari-kryssningen!

Miss Finland 2010,Viivi Pumpanen och hennes 2 prinsessor var ombord på Viking Mariella när jag kryssade den 19 Januari. Det var mycket intressant att träffa henne och prinsessorna Anne Nurminen och Susanna Turja. Jag tog en del foton på skönheterna och intervjuade alla tre för sig. Jag träffade även förra årets Miss Finland samt en del andra före detta Miss Finland. Vidare var det tidningsfolk på plats från ett 20-tal Finska tidningar och även tv. Jag kände igen några. Var ju ombord för ett år sedan när Miss Finland var på båten. Då hamnade jag på bild med Miss Finland på en stor kvällstidning! Det var fint att samtala och berätta om min tro samt om min Båtmission till skönheterna! Miss Finland Viivi Pumpanen gillade mitt röda hjärta som blinkade. Jag hade köpt den på Mariella i baren. På natten köpte jag en likadan till henne. Viivi blev så glad när hon fick den. Vi kramade om varandra och jag sa vackra saker till henne och hon till mej!

Miss Finland, hennes prinsessor och jag på Mariella.

Miss Finland Viivi Pumpanen och Jag.

Miss Finland och jag.

Vackra Miss Finland Viivi Pumpanen.

Miss Finland var mycket rar.

Första prinsessan Anne Nurminen (Sittande Miss Helsingfors). Anne var jättetrevlig.

Första prinsessan Anne och jag.

Anne bjöd mej på en cola i baren.

Vackra första prinsessan Anne Nurminen.

Andra prinsessan Susanna Turja. Susanna hade flyttat från Sverige till Finland. Hon hade lärt sig det finska språket bra.

Susanna Turja och jag.

Andra Prinsessan Susanna Turja. Hon var en mycket trevlig tjej!

Den vackra trion sjöng karaoke.

Skönheterna sjöng fint!

Anne och jag.

Två före detta Miss Finland.

Två före detta Miss Finland. Essi Pöysti till höger var Miss Finland förra året, Noora ett annat år.

Årets Miss Finland Viivi Pumpanen och prinsessorna Anne Nurminen och Susanna Turja.

Hotelldirektören Kalevi som jag träffade förra året på Miss Finland kryssningen också. Han är en viktig person i dessa sammanhang!Vi hade fina samtal.

Ett gäng finska fina ungdomar som jag samtalade med på båten.


Svar

  1. Fint! åker morron till Helsinki släktträff på båten. Ha det så bra. Alexandra

  2. […] https://boatpastor.wordpress.com/2010/01/26/traffade-miss-finland-pa-mariella-den-19-21-januari-kryss… […]


Lämna en kommentar

Kategorier