Skrivet av: boatpastor | maj 11, 2010

Evangelist Timo Närhi

Min bror Evangelist Timo Närhi är en sann Guds man. Jag har alltid sett upp till honom. Han är min mentor. Timo har lärt mej hur man når människor och hur man evangeliserar. I Timos Evangelisations-sommarteam i Finland lärde jag mej det.

Evangelist Timo Närhi är en brinnande man. Han älskar Jesus passionerat. Hans kärlek för sin familj samt människor i olika sammanhang är stor. Timo bor i Seinäjoki, Finland där han ofta predikar i ”Sateet lähetä” kvällarna. (Sänd regnet kvällarna).

Timo reser också i olika länder och predikar och ber för sjuka. Han besöker Sverige, Ryssland, England, Etiopien, Indien, bara för att nämna några länder. Timo med familj har bott i Albanien där de jobbade med mission.

I alla år har jag som lilla systern i familjen Närhi beundrat min storebror Timo. Jag slutar ALDRIG att faschineras av hans enorma passion för det han gör, nämligen att predika och bedja för människor. Han har en sådan enorm medkänsla, empatiförmåga för människor. Folk brukar gråta på Timos möten. Så även jag. Timo gråter själv och predikar ofta under en enorm förkrosselse. Han är en ödmjuk och sann Guds man.

Den äktheten och kärleken till Jesus och människor som Timo har är gripande att se. Det är sällsynt i dessa dagar!

I hans möten sker det under, folk blir frälsta och helade. Han har fått den speciella gåvan från Gud att be för sjuka och de blir helade. Timo har en stark tro på Jesus och att han är den samme igår, idag så och i all evighet. Timo tillbringar mycket tid i bön och han läser Guds ord rikligen.

När Timo fyllde 50 år för några år sedan, höll jag mitt livs tal till honom i Seinäjoki Pingstförsamling. Det finns så mycket att säga om honom. Timo besökte Internationella Församlingen i Jönköping  år 2007. Det var fantastiskt. En man som hade varit förlamad i ena kroppshalvan i en massa år, blev helad då. Jag hade just blivit opererad efter mitt bröstcanceråterfall, men jag gick på Timos möten och upplevde en stark Guds närvaro. När Timo besökte mej i mitt hem grät både han och jag, vi båda var tacksamma över att jag hade överlevt två bröstcancer. Han bad för mej och fick Guds löften till mej, det glömmer jag aldrig!

Ni kan se Timos predikningar på www.neste.tv.

På länken nedan hittar ni Evangelist Timo Närhi. Se och lyssna på hans möten när han var i Indien2010. Vidare när Timo predikar i Sateet Lähetä kvällarna i Seinäjoki. Samt när han intervjuar folk som blivit helade på hans möten eller när han har bett för dem.

Se och hör Timo predika på nedanstående länk:

http://www.neste.tv/index.php?option=com_content&task=section&id=17&Itemid=94

Om ni vill boka Timo till er församling, hör av er till Seinäjoki Pingstförsamling. (Seinäjoki Helluntaiseurakunta). Ni kommer att bli välsignade!

 

Timos hustru heter Rosa. Tillsammans har de tre vackra döttrar som heter Rebekka, Elisabet och Suzette. De har flera barnbarn.

Jag önskar att Timo med familj kommer till Färjan med mej denna sommaren. Det vore fint det. -”Välkomna Timo med familj”!

Se vad jag skrev om Timo när han fyllde år förra året.

https://boatpastor.wordpress.com/2009/11/19/evangelist-och-pastor-timo-narhi-grattis-pa-fodelsedagen-idag/


Kommentera

Kategorier

