Skrivet av: boatpastor | november 23, 2010

JOBBIGASTE DAGEN på LÄNGE!

Idag har det verkligen varit jobbigaste dagen på länge i mitt liv.

Igår var allt bra men inatt vaknade jag med värsta öronvärken som bara blev värre. Det ilade, högg, en molande smärta helt enkelt.

Jag kunde inte sova, så jag gick upp efter ett tag och tog 2 alvedon.

Sedan låg jag mest vaken. Lite slumrade jag till. Jag väntade på att morgonen skulle gry och att jag fick ringa till vårdcentralen.

Det gjorde jag också och fick en tid på förmiddagen. Doktorn undersökte mej noga, även hörseltest utfördes, men allt var normalt.

Där stod jag som ett levande frågetecken.

Fick starkare nässpray utskrivet iallafall. Har redan använt ett mildare i några dagar.

Till saken hör att jag är lite förkyld och rätt så täppt i näsan. Jag tog upp detta med att jag har känt av visdomstanden i några dagar. Hade själv starka misstankar om att det kunde höra ihop med smärtan.

Har haft egenvård av visdomstanden i flera dagar.

Så efter Doktorsbesöket gick jag till Tandläkaren och beställde tid. De hade fått ett återbud, det tog jag. Strax efter Kl. 16.00 blev jag undersökt av en tandhygienist. Tandläkaren kom in och tittade på röntgenbilderna också.

Det var inte visdomstanden heller som orsakar smärtan. Allt såg ok ut, hade ju rengjort så noga i flera dagar enligt råd från en tandsköterska.

Det enda som de såg var en liten rotrest som legat där säkert i flera år, men den orsakar inte denna smärta sa de..

Men den rekommenderade tandläkaren att jag kan ta bort vid tillfälle, så det kanske jag gör nästa år.

Där stod jag som ett frågetecken igen.

Inget fel sa Doktorn, Tandläkaren samt tandhygienisten.

Så slutresultatet var att de skyllde på min förkylning.

Det är säkert så.

Använder 2 olika nässprayer nu och kurierar mej.

Smärtan har avtagit lite, men jag är inte helt ok ännu.

Men, men, nu har jag elimenerat ”två faror”.

Det känns iallafall skönt att jag inte hade öroninflammation och att jag inte behöver operera bort visdomstanden som inte har kommit ut mer än halvvägs efter alla dessa år….

Har ni varit med om något liknande? Visdomstandsproblem? Smärta i örat/öronen vid förkylning.

Kommentera

Kategorier

