Skrivet av: boatpastor | december 6, 2010

Min älskade Far, Krigsveteranen Eino Närhi kämpade för Finland!

Min älskade Far Krigsveteranen Eino Närhi kämpade för Finland i Finska Vinterkriget.

Far blev skadad i kriget, skjuten av Ryssarna i benet. När han låg där på marken och höll på att förblöda och dö, lovade han sitt liv till Jesus. Han bad följande: ”Om du Jesus räddar mitt liv nu så ska jag lova resten av mitt liv till dej”.

Himlen hörde fars böner. En soldatkamrat bar honom till Militärsjukhuset. Far var nära att dö, men de lyckades att rädda honom.

Pappa Eino kämpade för Finland, han var en Krigsveteran. Han fick betala ett dyrt pris för att försvara Finland. Han var en sann hjälte.

Min far höll sitt löfte till Jesus. Han gav sitt unga liv till Herren och blev en pastor.

Han gifte sig sedemera med Evangelist Elma Närhi. De fick 9 barn, varav jag är yngst.

Min far lever inte längre, han är hemma hos Gud, men hans livsgärning var fantastisk!

Eino har predikat och hjälpt människor i hela sitt liv.

Min far med sin familj. Jag var i ”mammas mage”. Min bror Sakari syns inte på denna bilden.

Kommentera

Kategorier

