Skrivet av: boatpastor | december 19, 2010

Min älskade pappa Eino Närhis dödsdag idag!

Det är min älskade pappa Eino Närhis dödsdag idag.

På dödsannonsen år 1999 stod det: 2 Timoteus 4:7: ”Jag har kämpat den goda kampen, jag har fullbordat mitt lopp, jag har bevarat tron”.

”Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt”.

En dag som denna vill jag bara tacka Gud för min älskade pappa Eino. Han var världens bästa pappa. Han lärde mej vägen till Gud, Jesus och frälsningen. Pappa lärde mej att bedja.

Han älskade oss 9 barn villkorslöst.

Jag saknar pappa, men vet att vi ska ses igen en dag i himmelen.

-”Tack pappa för kärlek, jag älskar dej”.

Med tårar av längtan. Ruth

Mamma och pappa Elma och Eino Närhi<3<3

Kommentera

Kategorier

