Skrivet av: boatpastor | januari 26, 2011

Mitt möte med Lasse Berghagen på Viking Cinderella!

Måndagen den 17 och Tisdagen den 18 Januari var Lasse Berghagen ombord på Färjan, Viking Cinderella. Lasse uppträdde på Måndagen tillsammans med mina vänner Leif Kronlunds Orkester.

Lasse Berghagen är Sveriges mest folkkära Artist i mina ögon iallafall. De flesta älskar Lasse!

Lasses sång gick rakt i mitt hjärta.

Folk trängdes på Cinderellas dansgolv för att lyssna på Lasse. Han fick en oerhörd respons.

Jag stod längst fram och bara njöt….

Dagen efter konserten, den 18 Januari, fick jag en pratstund med Lasse samt en bild tillsammans.

Till saken hör att jag hade gett honom ett kort där jag skrev vackra tankar till honom direkt från mitt hjärta samt Guds hjärta.

Lasse tackade mej så hjärtligt för det och han uppskattade det jag skrev. Hans ord till mej värmer mej ännu. Vi fick en så fin kontakt.

Jag berättade om min tro och predikade till honom i all kärlek, ett kärleksbudskap. Han frågade bland annat vad en Båtpastor är.

Lasse kramade mej ett par gånger…

Jag önskade honom Guds välsignelse avslutningsvis och det samma önskade han till mej.

WOW! Vilket fint möte vi hade på Färjan! Jag ber för Lasse. Han finns i mitt hjärta!

 

Detta kortet hade jag köpt till Lasse.

Lasse Berghagen på scen med Leif Kronlunds Orkester.

Lasse in action.

”Stockholm i mitt hjärta”…

”Teddybjörnen Fredriksson”…

Jag lyssnade och njöt…

Lasse och jag på Färjan.

Kommentera

Kategorier

