Skrivet av: boatpastor | mars 15, 2011

Lite om Min Båtmission.

Jag, Ruth Närhi, båtpastor med min egen Ministry lever för att hjälpa andra människor genom att sprida Guds ord och predika om kärlekens budskap. Jag älskar att få utöva min gärning och detta har jag gjort de senaste 12 åren. Jag startade min blogg redan 2008 och har läsare från hela världen. Sedan starten har jag närmare 400 000 läsare på min blogg, det är jag naturligtvis mycket glad och stolt över – men det som ger mig mest glädje är inte att jag skall bli känd utan att jag får möjlighet att dela med mig av all det mitt hjärta flödar över av.

Mitt hjärta är fullt av den positiva energi som Jesus ger mig! Jag är en glädjens minister och min passion är att genom denna blogg och mina båtresor på Östersjön få predika om den kraft och den kärlek som jag får via min övertygelse.

Genom åren har jag mött så många människor på båten som jag kunnat hjälpa, de kommer till mig och säger att de inte har något att leva för, det har även varit tillfällen när jag mött sådan förtvivlan att man talat om att sitt liv. Jag har då kunnat säga dessa människor att de älskade av Gud och att måste ta sig samman och se allt det underbara i livet som vi fått, och jag har lyckats hjälpa många människor i denna djupa förtvivlan och fått dem att se ljuset istället för mörkret! Detta är också en av de anledningar till att jag kommer att fortsätta min mission för alltid! Inget kan stoppa mig. Inte ens det faktum att jag helt ideellt arbetar i min övertygelse, jag uppbär ingen lön annat än den kärlek jag får från Gud i mitt arbete.

Många tror att jag är anställd av ett rederi, det är jag inte. Pga att jag figurerat i media genom de många TV-program som visats om “Färjan” på det senaste, så har jag vid flera tillfällen fått just den frågan.

Jag har en dröm och en vision om att få fortsätta med det jag gör bäst, dvs att missionera på båtarna på Östersjön. Detta är inte dock inte några som helst Rederier beredda att betala lön för, däremot får jag gärna blogga om och göra reklam för deras aktiviteter, även det ideelt. Just nu skriver jag på min bok, Färjanboken, samt vill jag också fullfölja att göra min CD-skiva ”Amazing Grace” med egna favoritgospels, evergreens, läsarsånger, som jag oftast sjunger när jag är ute på min båtmission.

Det har skrivits många artiklar om mig i pressen, ett av mina favoritreportage finns att läsa om mig i Hemmets Journal nr 48 (årgång 2010). Där finns att läsa min historia, samt hur jag kom att drabbas av bröstcancer vid två tillfällen och att jag klarade av dessa prövningar med hjälp av min starka övertygelse och tro på Jesus. Jag har varit frisk sedan 2007 och just nu är jag inne i en enormt kreativ period i mitt liv, där jag tar tillvara på varje minut av livet.

För att kunna ha möjlighet att fortsätta min mission så har jag därför kommit till klarhet om att jag måste gå ut med ett eget sponsorskonto – där jag, om än motvilligt, är beredd att ta emot vänliga människors support. Därför startar jag nu “Ruth Närhis Båtmission & Supportkonto”. För Gud har kallat mig att predika på Östersjöns båtar – min Båtkyrka sedan 12 år tillbaka. Där kan jag sjunga min gospel, predika, samtala, lyssna, be och rädda liv – och ägna mig helt åt att sprida kärlekens gärningar. Och det vill jag mer än allt annat fortsätta med!

Jag mottager ödmjukt ert support via ett valfritt bidrag, välkommen att stötta mina gärningar via Ruth Närhis Båtmission & Supportkonto!

Kontouppgifter: Plusgiro. 159 99 94-9
Från andra länder måste även följande uppgifter användas:

NDEASESS

IBAN SE08 9500 0099 6026 1599 9949
Mvh
Båtpastor Ruth Närhi
Tack för din support!

Jag på väg till Färjan för tv-inspelningar 2008.

Jag sjunger gospel på Färjan.

Predikar för grabbarna under en tv-inspelning av Färjan.

Hemmets Journal gjorde en artikel om min Båtmission. Här med ett glatt gäng.

Gud har kallat mej att predika på Östersjön.

Jag samtalar med folk.

Björn Ranelid och jag på Färjan.

https://boatpastor.wordpress.com/stodja-support-tukea-ruths-boatmission/

.


Kommentera

Kategorier

