Skrivet av: boatpastor | mars 27, 2011

Jag lärde mej att älska<3

Jag lärde mej att älska<3

Jag lärde mej att älska livet, mej själv och andra tidigt i mitt liv.

Livet har inte varit lätt, men jag skulle inte vilja vara utan en endaste dag.

Varje dag har lärt mej något nytt.

Jag har ”vuxit” som människa.

Jag tackar Gud för varje ny morgon, regnet som faller ner på marken, solen som lyser upp vår jord, de ledsamma, ensamma, svåra dagarna då hjärtat har varit fullt av sorg och bekymmer.

Jag tackar Gud för de glada dagarna fullt med vänner, glädje och harmoni.

Livet är som en berg och dalbana. Utan topparna skulle vi inte uppskatta dalarna, utan dalarna skulle vi inte uppskatta topparna.

Jag tackar Gud för varje dal jag har varit nere i, för varje tår som jag har fällt, varje sjukdom jag har genomlevt, varje ensam dag, varje gång mitt hjärta har brustit, varje svek, varje ”slag” i livet…

I dessa djupa dalar har jag formats till den människa jag är idag.

Jag kan njuta, glädja mej av ” livets toppar”, när jag är på topp. För jag har varit nere i dalen.

Jag vill tacka min skapare för alla dagar i mitt liv, inte en enda dag skulle jag vilja ha ogjort!

Min vän, du som är i prövningens dal, ge inte upp, det kommer en dag då du är på topp igen.

Solen ska åter skina in i ditt liv.

Jag har gått igenom allt detta och vet att det är så.

Gläds i nuet, lev idag.

Jag välsignar dej att upptäcka livets hemlighet.

Varje dag är en unik gåva som formar dej till den du är, en underbar unik människa.

Med kärlek ur mitt hjärta. Ruth

Jag skrev dessa tankar på Facebook som en anteckning idag. Bytte även profilbild till detta hjärta idag.


Kommentera

Kategorier

