Skrivet av: boatpastor | mars 31, 2011

Grattis Leif Kronlunds 65 år!

Leif Kronlunds Orkester firar 65 års jubileum på Färjan, Viking Cinderella den 4-5 April. Jag älskar Leif Kronlunds, de är genialiska. De är i världsklass. Leif Kronlunds är ett gäng ödmjuka, jordnära, vänliga och fina grabbar! Har den stora äran att jag känner dem litegrann personligen, har lärt känna dem på Färjan.

Leif Kronlunds ”jubileumskryssningar” 4 och 5/4

Fira bandets 65 år och att Leif Kronlund fyller 80.

Träffa den jubilerande orkestern och hylla den pigge bandledaren som blir 80 några dagar senare (13/4). 

Leif Kronlund startade sitt band 1946 och de har kört på både här hemma och utomlands.

Orkestern har spelat för kungligheter och nobelpristagare och för the jet-set i Europa. Frank Sinatra, Elisabeth Taylor och ”Dallas-Pam” är några av dem som har lyssnat och dansat till bandet.

Kryssa på Färjan, Viking Cinderella den 4 eller 5/4 då Leif Kronlunds firar ombord.

Var med och fira jubilarerna.

Personligen känner jag Leif Kronlund, vi har mycket fin kontakt. Han värdesätter min Båtmission högt. Vidare är han är tacksam för min förbön för honom och hans Orkester.

Jag gratulerar från mitt hjärtas djup på Leif Kronlunds 65 års jubileum.

Hjärtliga gratulationer till Leif på 80 års-dagen den 13.4.2011 också.

Leif Kronlunds berikar världen med sin musik och sin charm.

Må Gud välsigna dem.

Med kärlek. Båtpastorn Ruth

Leif Kronlunds på Färjan. Där har jag mött dem många gånger. Jag njuter av deras vackra musik.

Leif och jag på Färjan.

Vi är vänner. Det är alltid glada möten med uppmuntran i både ”tur och retur”.

Leif in action. Grattis på 80 års-dagen. Jag trodde det var 60-års dagen<3

 


Kommentera

Kategorier

