Skrivet av: boatpastor | april 5, 2011

Min kallelse-Mitt hjärtas lycka<3

Min kallelse-Mitt hjärtas lycka är att predika evangeliet, det glada budskapet om Jesus Kristus, frälsningen, nåden, förlåtelsen, frid med Gud. Vidare förmedlar jag medmänsklighet, värme, vänskap, tro, kärlek och hopp. Har även lyckats rädda människor från självmord.

Det kan ibland vara lite ensamt arbete, när jag är ute själv, men känner att Herren är med mej och är min styrka, starka klippa och borg, grunden som jag står stadigt på.

Jag känner mej allra lyckligast i min kallelse. Jag har alltid känt mej kallad att predika. Mor och far berättade för mej att de hade avskiljt mej till Guds verk/arbete, redan när mor var havande med mej. Jag fick vetskap om det tidigt i mitt liv. Det har jag känt som en stor välsignelse i mitt liv.

Den kallelsen har varit mej kär. Har predikat mer eller mindre i hela mitt liv. Sedan jag var barn har jag medverkat i olika evangelisationsformer/satsningar. Senast i 12 år på Östersjöns olika båtar. Blev Färjan-tv-aktuell/tvprofil med min medverkan i tv-succen Färjan på Kanal5. Vidare är jag Club-Krog-Kändis-Facebook-Bloggpastor. Jag når ut till tusentals människor och ska så fortsätta att göra. Jag älskar att sjunga kristen musik och gospel. Som människa är jag modig av mej. 

Denna morgonen rann tårarna under min morgonbön. Jag vill alltid fortsätta att gå den vägen Gud har utstakat för mej. Jag har alltid simmat motströms, ”döda laxar flyter med”. Jag följer inte strömmen, massan, jag följer ”Guds ström”.

Jag tjänar inte pengar på min Båtmission, rederierna ger mej inte lön, men min önskan är att få vinna själar för Jesus. Det är min hjärtas passion.

Om jag kan hjälpa andra att hitta vägen hem till Gud, så har hela mitt liv fått en mening. Det har jag gjort under årens lopp. Många har hittat vägen till frälsningen, befrielse, förlåtelse, helande, fått uppleva en livsförvandling.

Min kallelse-Mitt hjärtas lycka, det är vad det är. När jag får vara i Guds vilja med mitt liv, känner jag mej lyckligast. Jag älskar Jesus och människor med en passionerad gudomlig kärlek, en kärlek som kommer från Gud.

Om du som läser detta vill stödja min Båtmisson ekonomiskt och hjälpa mej att fortsätta, se länken nedan. Bed gärna för mej och min Båtmission.

https://boatpastor.wordpress.com/stodja-support-tukea-ruths-boatmission/

Jag sjunger gospel på Färjan.

Gud har öppnat en dörr in i ett välsignat arbete på båtarna. Jag skriver min Färjanbok om detta.

Min bön är att jag ständigt får beröra människornas hjärtan.

På sistone har min bön varit och är varje dag: ”Jag har två tomma händer och ett hjärta som brinner med en passionerad eld för Jesus och människor, Gud låt mej tjäna dej så länge jag lever”.

Jag har genomlevt 2 bröstcaner, har tittat döden i vitögat, lever på övertid, är cancerfri.

Jag är så tacksam för mitt liv, min kallelse.

Redan som barn var jag aktiv inom evangelisation.

Mina största förebilder i livet. Min älskade mor och far Pastorsparet Elma och Eino Närhi. (De är hemma hos Gud).

Min familj, Familjen Närhi. Här var mor havande med mej. (Min bror Sakari fattas på bilden).


Kommentera

Kategorier

