Skrivet av: boatpastor | maj 14, 2011

Frankrikefoton. Del 3. Predikan på de populära Clubarna och Krogarna!

När jag är utomlands predikar jag alltid på Clubarna, Pubarna och Krogarna. The Blue Lady Pub, The Hop Store var de ställena som var mest populära. Jag skäms INTE för Jesus, jag ÄLSKAR honom av hela mitt hjärta. Människorna måste få höra budskapet om frälsningen och förlåtelsen. Vi måste alla ta ställning till frälsningen under detta jordeliv, det är försent efter döden. Jesus älskar alla människor. Under tårar berättade jag om hur jag har överlevt cancer och att jag kom till Frankrike för att fira själva livet, to celebrate my life. Jag är ju så oerhört tacksam för själva livet. Människor blev berörda av mitt budskap och tyckte att det var bra det jag höll på med samt de uppmanade mej att FORTSÄTTA att predika. Att sprida tro, hopp, kärlek och Guds ljus i den Franska natten var mitt syfte och min önskan. Jag träffade ateister, buddister, muslimer, Jesus älskar alla! Jag gick där ensam men ändå inte, jag kände att Jesus var med mej på ett starkt sätt. Han är min sång och min glädje, hela mitt liv!

Jag ute på krogrunda.

Jag innan jag skulle ut.

Jag var väl förberedd innan jag skulle ut och predika på Krogarna. Hade just fixat en tacoafton.

Preaching in the France nightlife<3

Det var mycket folk ute.

Härlig kväll.

Jag stod och predikade både inne och ute.

Människor älskar utelivet och jag älskar att predika där ute.

Lovely night.

En Orkester som spelade på Hop Store.

Bartendern in action.

Grabbarna ville posera.

Jag är lyckligast när jag får missionera. Jag kände varma vindar men också den helige andes varma vindar som hjälpte mej att predika.

Det var mörkt men varmt på natten i Frankrike när jag var ute och predikade. Min engelska är så bra så det klarar jag mej på. De flesta pratade engelska, men inte alla fransmän, långt ifrån.

Jag träffade olika nationaliteter. Det var många engelsmän som jobbade på båtarna i Frankrike. Flera turister också.

Att vara ett ljus i mörkret är min önskan. Så var det även i Frankrike. Jag spred Gudsljuset i mörkret.


Responses

  1. Härliga bilder Ruth … tack för att du finns!


Kommentera

Kategorier

