Skrivet av: boatpastor | maj 16, 2011

Grattis Finland-Onnea Suomi!

Grattis Finland till VM-guldet i Hockeyn. Ni vann över Sverige med 6-1. Fantastiskt jobbat. Suomen Leijonat ni är BÄST.

Jag är stolt över att vara FINSK.

Heja Finland, mina landsmän ni är Världsmästare i Hockey. SUOMI, Suomi, Suomi. Grabbarna kämpade på bra. Vilken rysare till match det var. Men segern är vår. Jag somnade med ett leende på läpparna inatt samt vaknade med det. Segern har firats med lunch på stan med min dotter samt en bakelse och kaffe. Vidare utbrast jag: ”Finland vann” på stan, bussen, affärer och kondis. Det var kul.

Segeryran och glädjen går inte att ta misste på här inte.

Finland, nu jublar vi och festar en VÄLFÖRTJÄNT SEGER!!!!!!!!

Jag visste att Finland skulle vinna, det bloggade jag ju om innan vinsten redan.

Onnea Suomi! Grattis Finland<3<3<3

Kommentera

Kategorier

