Skrivet av: boatpastor | maj 17, 2011

EGLISE EVANGELIQUE-Pingstkyrkan i Antibes som jag besökte!

Jag fann en Pingstkyrka i Frankrike vid namn Eglise Evangelique. På turistbyrån i Antibes där det var stillastående hemsk värme, kunde de finna ut denna kyrka åt mej.

Det var en fin upplevelse att besöka deras kyrka. Jag var där på Lördagen för att hitta vägen, då träffade jag en del Pastorer och medarbetare på plats, de hade något internt möte. Jag presenterade mej och blev varmt mottagen. Jag berättade att jag är Båtpastor i Sverige, samt att jag gärna ville ta del av deras Gudstjänst.

De välkomnade mej innerligen.

På Söndagen knallade jag iväg till kyrkan Eglise Evangelique.

Det var ett eldigt möte med mycket lovsång, mäktig predikan, allt på franska. Jag kände igen en del sånger och atmosfären var underbar.

Den Helige andes närvaro var konkret. Jag fylldes av Guds kraft och glädje. Jag grät för jag var så djupt berörd. Jag fick en egen speciell hälsning från Herren i det första mötet.

En vacker afrikansk kvinna tolkade hela mötet till mej, hon satt jämte mej i kyrkan. Det är jag henne evigt tacksam för.

Det blev två besök i den kyrkan.

På Tisdagskvällen hade de sång, predikan och bön. Där stortrivdes jag också. En av församlingens fyra Pastorer tolkade det hela till mej. Han hette Jean-Paul Zolesio och var mycket trevlig.

Jag kände en stark Guds närvaro och den helige andes kraft i mötet och jag uppfylldes av den kraften.

Jag fick förbön framme som alla de andra som också ville det och det kändes underbart!

Jean-Paul och jag och en annan Pastor samtalade, det var trevligt.

Tänk att jag fick två underbara besök i den Lokala Pingstförsamlingen i Frankrike, Antibes.

Det berikade min semester oerhört.

Jag välsignar den underbara församlingen och ber för dem samt besöker dem gärna en annan gång.

Jag utanför den fina kyrkan.

Tjejen som tolkade Söndagens möte till mej.

Här var jag på väg till kyrkan på Tisdagen.

Jag var på g…..Träffade en Fransman på vägen som ville att jag skulle följa med honom istället. Jag inbjöd honom till kyrkan, men han ville inte. Då gav jag honom en minipredikan på gatan!

Det var 25 grader varmt i kyrkan, men predikan var superbra!

Efter kyrkan gick jag till en Restaurang där jag hade käkat innan på lunchen och där predikade jag till några personer. En grabb som jobbade där, sa att han hade varit frälst innan. Då fick han höra kärlekens budskap av mej, om Jesu kärlek till honom.

Jag fortsatte mot Gamla stan där jag besökte flera Pubar och krogar just för att predika, samtala och lyssna på människorna.

Det var mörkt ute, men jag har Jesusljuset i mitt hjärta, så jag var inte rädd.

Det kändes härligt att få sprida Guds ord och ljus i Antibes i Frankrike.

Kommentera

Kategorier

