Skrivet av: boatpastor | maj 19, 2011

Jag vill tacka livet och livets givare!

Jag vill tacka livet och livets givare!

Jag vill tacka livet som är den vackraste gåvan av alla gåvorna.

De senaste dagarna har varit en tuff pers för mej, egentligen över 2 veckor har jag levt i en ovisshet angående min hälsa.

Jag var hos Doktorn innan min semesterresa till Frankrike, han upptäckte en knöl, som jag visserligen redan själv har upptäckt för ett bra tag sedan.

Han ville följa upp det hela.

Igår var jag på vårdcentralen, idag på Onkologmottagningen.

Jag fick träffa min räddande hjälte ÖverLäkare, Doktor Bengt, han som har räddat mitt liv två gånger från bröstcancer med Guds hjälp.

Jag har varit på undersökningar nu idag och nu i skrivandets stund kan jag bara jubla: Jag är cancerfri, det var INGET farligt!

Men den spänningen och ovissheten som detta förde med sig var fruktansvärt, INNAN jag fick veta sanningen.

-”Med lätta steg kan du nu gå ut och missionera, du är frisk, glad sommar”, utbrast Doktor Bengt!

Jag dansade nästan ut från RYHOV och jag säger bara: Hallelujamoments!!

Jag ringde mina anhöriga direkt för att berätta den glada nyheten.

Alla gladdes med mej!

På stan tog jag en fika och i eftermiddag ska det firas med bakelser från konditoriet samt med god middag i afton.

Livets bräcklighet gjorde sig än engång gällande…

Två gånger har jag fått negativa besked på Onkologen, då jag hade bröstcancer, så det kändes som att det var min domedag idag.

Min framtid och sommar hängde ju mycket på det beskedet jag skulle få idag.

Livet stod som stilla idag, det var lite begravningstämning över mej och samtidigt inte.

Min starka Gudstro hjälper mej oerhört i livets tuffa tunnlar.

Jag ser ett starkt ljus igen, jag är ur tunneln och ska leva livet för fullt!

Jag hade bett till Jesus på mina knän att jag skulle få vara frisk för att jag älskar själva livet, min familj, min mission på Finlandsfärjorna och på annat håll.

Nu är jag friskförklarad än engång och ska ta stora steg FRAMÅT mot en ljus framtid, nya mål och visioner.

Min båt och annan mission FORTSÄTTER samt min Färjanbok ska bli färdigskriven så fort det är möjligt!

Jag ser ljust på framtiden och Jag ska missionera mera än någonsin!

Tack alla ni som har bett för mej och på olika andra sätt har visat omtanke igår och idag. Ni är mina sanna vänner!

Gläds med mej!

Jag vill tacka livet och livets givare Gud och Jesus!

HALLELUJAMOMENTS, I love my life<3<3<3

Var välsignade och ta inget förgivet, livet är en gåva, den största och vackraste av alla gåvor!

Varm Kram: En lycklig Ruth


Kommentera

Kategorier

