Skrivet av: boatpastor | maj 19, 2011

När livet smärtar!

När livet smärtar.

När livet smärtar och du känner dej liten i dej själv, när tårarna bränner dina kinder, när tunneln känns mörk, när du är rädd.

När det som hänt dej innan försöker ockupera ditt sinne och skapa rädsla, du minns ju så väl hur det var.

Nu har jag hamnat där i en tunnel där jag våndas, kämpar med min bön, gråter, känner min egen litenhet.

I denna tunnel söker jag Gud, jag ropar till Gud i mina böner, jag litar på min skapare.

Han har aldrig svikit mej innan och kommer inte att göra det nu heller.

Vad är ett människoliv?

Ett liv som vi har fått som en gåva ifrån Gud, dagar som kommer och dagar som går.

Det gäller att förvalta sitt liv rätt, varje sekunds bråkdel av det.

Jag har lagt mitt liv i Guds händer och vad som än händer idag så vill jag alltid leva för Jesus och Gud.

Idag är en speciell dag i mitt liv.

Jag vet inte utgången förrän senare idag.

Jag ber er att stå med mej i bön vänner.

Jag tackar er för det!

Min bön denna morgon:

”Låt din vilja ske i mitt liv och oavsett vad som händer idag, vill jag alltid älska dej och tjäna dej till sista andetaget Jesus, för du är själva LIVET för mej”. Amen

”Våra liv är en gåva ifrån Gud, det vi gör med våra liv är vår gåva till Gud”.

Låt oss förvalta våra liv väl.

Varm kram till er alla.

Ruth

”Jag sökte och jag fann Gud i morgonrodnaden denna morgon och jag känner hur han hjälper mej”.


Kommentera

Kategorier

