Skrivet av: boatpastor | maj 28, 2011

Jag faschinerades av de stora båtarna och båthamnen i Antibes, Frankrike!

När jag var på Franska Rivieran nyligen på semester blev jag mycket faschinerad av de stora båtarna och båthamnen.

Båtarna kostar miljoner, biljoner. Många affärer sålde båtar och båttillbehör. Mycket kretsade kring båtar i Antibes.

Det är de rika som har sina båtar ståendes i båthamnen året om. De används några gånger per år, när de rika ska ha lite semester.

Bill Gates väns båt såg jag dagligen från fönstret där jag bodde i Antibes.

Viking Line, Birka Cruises och Silja Line kommer inte storleksmässigt i närheten av de största båtarna jag såg där.

Men jag älskar ”mina båtar” här hemma i Sverige, de betyder oerhört mycket för mej och min Båtmission. Utan båtar-ingen båtmission, det säger sig självt.

Jag tittade ofta på Båthamnsutsikten och när jag gjorde det under dygnets olika timmar, bad jag en bön till Jesus. Jag kände en stor tacksamhet för att jag får missionera på båtarna. Ibland när jag åt middag, hade jag denna utsikten, det var kanon!

Min Båtmission gjorde sig påmind varje dag på grund av den vackra utsikten. Tacksamheten ur mitt hjärta steg upp mot himlen i mina böner över att jag får vara Båtpastor.

På kvällen såg båthamnen så vacker ut, det var upplyst, WOW! Vilken vacker syn det var.

Flera engelsmän jobbade på båtarna. De fick städa, putsa och hålla båtarna i god ordning, så det glamourösa som de hade drömt om när de sökte jobb där, var inte så glamouröst.

Jag fick kontak med en del som jobbade där. En kille hette Romeo, vi badade samtidigt i havet och pratade mycket.

Jag beundrade den vackra utsikten dagligen.

WOW, vilken utsikt jag hade.

Det var stora båtar…

Jag älskar båtar.


Kommentera

Kategorier

