Skrivet av: boatpastor | juni 10, 2011

Morgonrodnaden<3

I morgonrodnaden, denna tidiga morgon reser sig en djup tacksamhet från mitt hjärtas djupaste djup. Jag har så mycket att vara tacksam för.

Jag tar ingenting för givet längre.

I livets hårdaste prövningar, djupaste tunnlar, ensammaste, mörkaste stunderna där sjukdom, förtvivlan, kampen mellan liv och död har varit ett faktum har jag hittat trösten, kraften och styrkan i min starka Gudstro och i Guds ord.

En ny dag har grytt. Jag lever, andas och är cancerfri.

Jag blickar framåt med tillförsikt.

Jag tror på en ljus och vacker framtid.

Gud han sviker aldrig.

Denna morgonstund vill jag tacka livet, Gud, himlen för allt det vackra i mitt liv.

Till dej min fina vän som går igenom livets mörka prövningar och tunnlar vill jag säga: Blicka framåt, du kommer att se ljuset i tunneln.

Ge aldrig upp!

En morgon vaknar du och är också tacksam för allt i ditt liv.

Den morgonen kanske redan är idag.

Jag skulle inte vilja vara utan en enda prövning i mitt liv, det har format mej till den människa jag är idag.

Vi blir starka mitt i stormens hårda vindar.

Lycka till  på livets resa min vän.

Hoppas och ber att din och min resterande livsresa blir det vackraste i våra liv, min vän.

Med kärlek. Båtpastorn Ruth


Kommentera

Kategorier

