Skrivet av: boatpastor | juni 15, 2011

Vad är ett liv?

Livet är dyrbart. Ett liv kan vara kort eller långt, fullt med fina upplevelser, en fin familj, spännande äventyr, underbara vänner, hälsa, stärkande erfarenheter, framgångar, lycka, uppfyllda drömmar. Men ockå hemska upplevelser, en familj som svikit, erfarenheter som försvagar oss, misslyckanden, ohälsa, inte lycka, ovänner, ensamhet, spruckna drömmar.

Hur ditt liv än ser ut, är det ändå den största gåvan du har fått.

”Vårat liv är en gåva ifrån Gud, det vi gör med våra liv är våran gåva till Gud”.

Gud gav det bästa han hade, sin egen son Jesus Kristus till en hel förlorad värld. Jesus dog på korset i kärlek för dej och mej.

Han uppstod på den tredje dagen och han lever än idag. Johannes 3:16-17

Det viktigaste i livet är att vi söker Gud, Jesus och finner livets djupaste mening, frälsningen för våran odödliga själ.

Den dagen jag fann Jesus gick solen upp i mitt liv, himlen kysste jorden. Jag fann livets mening, harmoni, lycka, en direktkontakt med Gud, Jesus och den helige ande.

Det var mitt livs lyckligaste dag.

Jesus är min bästa vän. Han tröstar, hjälper mej, lyssnar på min bön, han sviker mej aldrig.

Jag vill förvalta mitt liv väl på jorden, fylla mina dagar med glädje och glädja andra.

Vi har idag, nuet.

Idag är första dagen i resten av ditt och mitt liv.

Jag har bestämt mej för att leva för Jesus varje dag av mitt liv och min bön är att älska honom mera för varje sekund som går.

Jag är så lycklig i hans närvaro.

Jag är RIK!

Den dagen jag fann Jesus vann jag en större vinst än en miljonlottovinst!

”Om jag kan hjälpa någon på livets resa här, så har hela mitt liv haft en mening”.

När jag kommer till den sista dagen, stunden av mitt liv, så kommer jag att känna mej lycklig över min livsresa, när jag här på jorden har valt att följa honom, som har gett mej livet, frälsningen, förlåtelsen, frid med Gud och kallelsen att predika hans kärleksord på jorden.

När jag får se hans vackra ansikte, Jesus, min frälsare, så kommer jag att gråta av glädje.

Jesus kommer att ställa mej en fråga: ”Ruth, vad gjorde du av ditt liv”?

Då vill jag kunna säga att jag nådde målet, det är min bön.

När Jesus ställer frågan: Vad gjorde du av ditt liv” till dej, vad ska du svara då????

Ett liv, ett enda liv har vi att förvalta.

Låt oss förvalta det väl.

”Vad hjälper det en människa om hon vinner HELA VÄRLDEN men till sist förlorar sin själ”?

Lycka till på din livsresa.

Gud välsigne dej.

Varm kram.

Båtpastorn Ruth


Kommentera

Kategorier

