Skrivet av: boatpastor | januari 13, 2012

Den största glädjen i livet<3

För mej är den största glädjen i livet att göra ANDRA G L A D A och detta är supersant. Det finns ingen bättre glädje an att glädja sina medmänniskor. Jag gläds när det går bra för andra och gråter när andra gråter. Jag föddes med en stor portion EMPATI och det är jag evigt tacksam för. Mina föräldrar var empatiska. Mina syskon är det. Jag älskar er alla mina medmänniskor. Det är därför som jag predikar, samtalar med människor på Östersjöns olika båtar, på krogar, Clubar, utomlands också samt överallt där jag går fram.   EGOIST, N E J! det vill jag aldrig vara eller bli. Det finns INTE på min världskarta. Det är saligare att GE än att ta. En hallelujamoment för mej är när jag ser tårar av glädje i någons ögon, då känner jag att jag har lyckats att nå hjärtat. Jag välsignar er alla.   Kram. Båtpastorn Ruth

Kommentera

Kategorier

