Skrivet av: boatpastor | februari 8, 2012

En omtumlande dag igår!

Detta skrev jag på min facebooklogg igår:
Det har varit en mycket känsloladdad dag för mej idag vänner. Varje gång jag öppnar Onkologmottagningens dörr på Länssjukhuset Ryhov väcks alla minnen till liv av de 2 gångerna då jag inte har fått så GLÄDJANDE besked som idag. När jag satt där i väntrummet knäppte jag mina händer och bad till Jesus. Jag tackade för livet och tackade i förväg om att jag skulle få vara frisk. Jag överlät mitt liv ännu engång i Guds händer. När jag såg min Doktor utbrast jag: ”Hej min hjälte”. Vi hade ett så fint möte, Doktorn och jag. Vi talade livets allvar. Att se hans ödmjukhet varje gång är FANTASTISKT. Doktor Bengt är min HJÄLTE. Han har räddat livet på mej 2 gånger.  Doktor Bengt sa blygsamt att isåfall är han en vardagshjälte och att han med Guds hjälp och min starka trons hjälp har räddat mitt liv. Han gladdes såsom varje gång över att jag predikar på båtarna och krogarna samt över alla mina människomöten. Han gav mej så mycket elloge och jag honom. Vi har blivit vänner sedan åratal känns det som. Vilka samtal vi hade. Jag gav honom Guds ord och han är så imponerad över min starka tro. Jag berömde hans genialiska arbete med att rädda tusentals människor med bröstcancer och annan cancer. Han fick ett fång blommor av mej och han gav mej en varm kram. Doktor Bengt kunde bara konstatera att jag är frisk från bröstcancern och att jag såg välmående och vacker ut menade han på. VILKEN UNDERBAR DOKTOR jag har. Doktor Bengt är mera än GULD VÄRD för mej. Så nu är jag mycket trött men djupt LYCKLIG. Mitt liv går vidare mot nya mål och äventyr tillsammans med det Gud har berett för mej. TACK från mitt hjärta alla ni som har kommit ihåg mej i bön och sms, samtal och här på facebook på olika sätt. Man ser ju vilka mina riktiga vänner är.
Gud välsigne er alla.
Med kärlek. Båtpastorn Ruth

Responses

  1. Jag tycker Gud verkar dum som gav dig bröstcancer i första läget, varför straffade han dig på det sättet? Kanske du måste be lite mer?

    Sedan förstår jag inte riktigt vem som gjorde dig frisk, var det doktorn, Jesus eller Gud?

    Om man inte tror och ber kan man ändå bli botad av doktor Bengt? Om så är fallet varför ska man då tro och be, spelar inte så stor roll då. Kanske man bara lurar sig själv?

    Men väldigt roligt att du är frisk i alla fall, jag tror vetenskapen har haft mer med det att göra en någon mytologisk figur. Vad tror du?

  2. Gud har inte gett mej Bröstcancer. Inget straff. Cancer kan vem som helst få. Doktorn och Gud samt min starka tro i samarbete har gjort mej frisk. Gud använder Doktorer som sina redskap.
    Bön är aldrig fel utan en styrka.
    Jag lurar inte mej eller ingen annan heller.
    Min starka tro har burit mej genom detta.
    Ruth


Kommentera

Kategorier

