Skrivet av: boatpastor | mars 4, 2012

En hyllning till mammas och pappas minne<3

Jag älskar och saknar mina största förebilder i livet. Min älskade mamma Elma och älskade pappa Eino. Under tårar sjöng Jag på bådas begravning sången: ”Blott en dag ett ögonblick i sänder”. Jag är evigt tacksam att de lärde oss 9 barn vägen till Jesus och frälsningen. De lärde oss att bedja. Vilken kärleksfull uppväxt jag fick. De älskade oss 9 barn med en ovillkorlig kärlek. Mamma och pappa levde som de lärde. Deras kärlek var sann mot varandra och oss barn. Är evigt tacksam. Mamma och pappa lämnade att vackert och ovärderligt andligt arv till oss 9 barn. Alla 9 syskon är frälsta och flera av oss arbetar för Gud. Jag känner mej så RIK. En dag ska vi ses igen i himlens vackra land. Tills den dagen är här vill jag tjäna Gud varje sekunds bråkdel av mitt liv. Med värme och kärlek. Yngsta barnet. Ruth

Svar

  1. bilder på din familj?


Lämna en kommentar

Kategorier